היועץ העסקי יוסי שינובר למען בעלי העסקים: 4 טיפים לייעול הארגון שלכם

בעלי עסקים נמצאים בתחרות מתמדת עם המתחרים בשוק. זה יכול לבוא לידי ביטוי בסוג המוצרים שהעסק מציע, המחירים שלהם או צורת השיווק. כדי לעזור לכם לייעל את העסק ולהביא עוד לקוחות, יוסי שינובר נותן במאמר זה ארבעה טיפים שיעזרו לעסק שלכם להצליח ולשגשג.

טיפ 1: מצאו את הייחודיות שלכם

יוסי שינובר מסביר שבידול עסקי הוא בין הדברים הראשונים שצריך לעשות לפני הקמת העסק, מפני שהרבה מהפעולות העסקיות מבוצעות מתוך ההבנה של האסטרטגיה והבידול, והם הקו המנחה והמקשר בין כל הפעולות למען העסק. ייחודיות יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות מיקום גיאוגרפי, מחיר גבוה מאוד או זול מאוד, מהירות תגובה ללקוחות או סוג המוצר שאתם מוכרים.

אם כבר יש לכם עסק פעיל, יוסי שינובר ממליץ לשאול את הלקוחות למה הם מעדיפים להגיע דווקא לעסק שלכם. התשובות שלהם יעזרו לכם למצוא את הייחודיות של מה שאתם מציעים. עוד טיפ חשוב הוא להפריד בין שם המקצוע לבין הבידול של העסק. "מוכר בדים" למשל זה לא תכונה מבדלת, כי יש המון מוכרי בדים בשוק. נסו למצוא את מה שמייחד את העסק שלכם לעומת שאר המתחרים, משהו שיגרום ללקוחות להגיע דווקא אליכם.

טיפ 2: בצעו תיקונים תוך כדי שיווק המוצר

יוסי שינובר מייעץ לצאת עם המוצר לעולם, גם אם הוא לא מושלם, ולתקן טעויות במקביל. גם אם אין לכם את כל המידע הדרוש – אפשר ללמוד תוך כדי הפצת המוצר, ובהתאם לעשות שינויים באפיון המוצר, במחיר, בדרך הפרסום שלו וכו'. כשאנחנו יוצאים עם מוצר חדש לעולם יש המון אי וודאות, אשר מתחילה להתבהר כאשר אנחנו רואים את הלקוחות מתעניינים במוצר, רוכשים אותו בגלל סיבה X או Y, או מעדיפים לא לרכוש אותו בגלל משהו מסוים שאפשר לשפר. חשוב להיות קשובים לאורך כל הדרך, גם אחרי שהמוצר יצא לעולם, כדי לדעת אילו התאמות צריך לבצע כדי שהמוצר ידבר לכמה שיותר אנשים בקהל היעד.

 

 

טיפ 3: תמחרו בצורה נכונה

רוב בעלי העסקים מתמחרים את המוצר שלהם לפי התמחור הכללי שלו בשוק אצל המתחרים, אך בדרך זו הם לא בודקים כמה הם באמת יכולים להרוויח. תמחור נכון קשור למיקום, לרגישות של הלקוחות למוצר, לביטחון העצמי בדרך של המוצר וכו'. יוסי שינובר ממליץ להסתכל על המכלול של המוצרים שהעסק מציע ולפי זה לתמחר אותם. יש מוצרים שאולי צריך לתמחר מתחת למחיר השוק, מוצרים אחרים במחיר השוק ומוצרים נוספים מעל מחיר השוק, כאשר כל מקרה לגופו.

טיפ 4: הגדירו את קהל היעד של העסק

כחלק מהתהליך של ייעול העסק, יש לבחון עם מי אנחנו רוצים לעבוד, ומה גבולות הגזרה שאנחנו מתנהלים בתוכם. יוסי שינובר יועץ עסקי מומחה, מבהיר שככל שהקהל היעד יהיה יותר ממוקד, כך לאנשים אחרים יהיה קל יותר להצביע על העסק כמומחה בתחומו. מיקוד קהל היעד מאפשר להגדיר באופן מדויק את הצרכים והרצונות שלו, ולכתוב אודותיהם בשיווק בצורה שתגרום להם להבין שזה המוצר שהם מחפשים.

לסיכום

כדי לייעל את העסק ולמשוך עוד לקוחות, יוסי שינובר ממליץ למצוא את התכונה המבדלת של העסק, זו שהופכת אותו לשונה וייחודית לעומת המתחרים. כמו כן, הוא מציע לתמחר את המוצרים בצורה נכונה, להגדיר באופן מדויק את קהל היעד של העסק וכן לבצע תיקונים ושיפורים למוצר תוך כדי הפצתו. אלה יעזרו לעסק שלכם לשגשג ולהתעלות על המתחרים.

נגישות