אור בן שושן: כך חברת אטלס הופכת את העולם לטוב יותר

בזכות חזון פורץ דרך, טכנולוגיה מתקדמת ולב רחב, אור בן שושן עם החברה שלו, אטלס, מחוללים מהפכה של ממש בעולם הפילנתרופיה, והם מסייעים לעמותות וארגונים חברתיים להגשים את ייעודם ולשנות את העולם לטובה. במאמר זה, תוכלו לגלות איך חברת אטלס משנה את כללי המשחק לעמותות וארגונים ברחבי העולם ומסייעת להם להגשים את ייעודם החברתי.

מהי המשימה של חברת אטלס?

אטלס היא חברה עם חזון לשנות את העולם, ואור בן שושן, היו"ר החליט לעשות זאת בדרך מקורית. היא עוזרת לארגונים שרוצים לעשות טוב למצוא את האנשים שמוכנים לתרום להם כסף. איך? הם בנו מערכת מיוחדת שמחברת בין ארגונים שצריכים כסף לפרויקטים חברתיים לבין תורמים שמחפשים לעשות משהו טוב עם הכסף שלהם. הם ממש כמו אתר הכרויות, רק שבמקום למצוא אהבה, הארגונים מוצאים את התורמים שלהם.

איך חברת אטלס תומכת בעמותות?

אטלס היא לא עוד חברת סטארטאפ, אלא היא בנויה מחבורה של גאונים שבראשם אור בן שושן שפיתחו כלים מיוחדים שמותאמים במיוחד לעמותות. איך הם עושים זאת? הינה כמה דרכים:

  • הכול במקום אחד: אטלס בנתה "כספת" מיוחדת שבה עמותות יכולות לשמור את כל המידע שלהן ביחד, במקום להתפזר על מלא קבצים ותיקיות. ככה הן יכולות לראות את התמונה המלאה של כל מה שהן עושות.
  • להבין את המספרים: לא מספיק רק לאסוף מידע, צריך גם להבין אותו. אטלס נותנת לעמותות "משקפיים" מיוחדים שיכולים לראות דברים נסתרים במספרים, כמו איך הן מצליחות ומה הן יכולות לשפר.
  • דוחות בהתאמה אישית: עמותות צריכות לדווח להרבה גורמים שונים, כמו תורמים וגופים ממשלתיים. אטלס מאפשרת להן לעשות זאת בקלות עם דוחות שמותאמים בדיוק למה שכל אחד מהם צריך.
  • לגייס יותר כסף: כסף הוא הדלק של כל עמותה. אטלס עוזרת להן למצוא תורמים פוטנציאליים, לעקוב אחרי התרומות ולבדוק מה עובד הכי טוב בגיוס הכספים.

 

 

מהי ההשפעה של חברת אטלס על תקציבי עמותות?

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר העומדים בפני עמותות הוא השגת מימון מספיק כדי לקיים ולהרחיב את פעילותן. בהובלתו של אור בן שושן, sibf (אטלס) מציעה פתרון לבעיה זו בעזרת כלים חדשניים המסייעים לארגונים להגדיל את תקציביהם באמצעות אסטרטגיות יעילות יותר לניהול נתונים וגיוס כספים. כך הם עושים זאת:

  • הדגמת השפעה: באמצעות מאגרי המידע של אטלס, עמותות יכולות לאסוף נתונים מפורטים ומדויקים שמאפשרים להן להציג את השפעתן בצורה משכנעת בפני תורמים ומקבלי מענקים פוטנציאליים. שקיפות זו יכולה להוביל לאמון מוגבר, ובסופו של דבר, למימון רב יותר.
  • מיטוב הקצאת המשאבים: באמצעות הבנה ברורה של הנתונים שלהם, עמותות יכולות להקצות משאבים בצורה יעילה יותר, וכך להבטיח שהכספים יופנו למקום שבו הם נחוצים ביותר.
  • זיהוי הזדמנויות מימון: כלי ניתוח הנתונים של חברת אטלס יכולים לסייע לעמותות לזהות הזדמנויות מימון חדשות בעזרת ניתוח מגמות ודפוסים בהתנהגות תורמים ונופי מימון.

היתרונות הרחבים יותר של עבודתו של אטלס

השפעתו של אור בן שושן ושל החברה שלו, אטלס, היא הרבה מעבר לתמיכה בעמותות ספציפיות. בעזרת העצמת ארגונים אלה לפעול ביעילות מוגברת, אטלס מחזקת את המגזר החברתי כולו, והיא מקדמת את החוסן וההשפעה המתמשכת. השפעה חיובית זו מתפשטת לקהילות ולמטרות שהעמותות האלה תומכות בהן, והיא יוצרת הרבה שינויים. הינה כמה מהם:

  • חיזוק קהילות: אטלס, באמצעות תמיכתה בעמותות, משפיעה בעקיפין על חיזוק הקהילות שהן משרתות. ארגונים בלי מטרות רווח יעילים יותר מסוגלים לספק מגוון רחב יותר של תוכניות, להגיע למספר גדול יותר של אנשים הזקוקים לסיוע וליצור שינוי משמעותי ובר קיימא.
  • עידוד פילנתרופיה: כאשר עמותות מצליחות להציג את השפעתן בצורה ברורה ומשכנעת, יותר אנשים מרגישים השראה לעסוק בפילנתרופיה. תורמים נוטים יותר לתרום כאשר הם רואים תוצאות מוחשיות וישירות מהתרומות שלהם.
  • קידום חדשנות: ההתמקדות של אטלס בטכנולוגיה ובניהול נתונים מטפחת תרבות של חדשנות בעולם החברתי. ארגונים שאימצו כלים אלה נוטים יותר לחפש פתרונות חדשים לאתגרים ולשפר את יעילותם.

לסיכום

הודות לחזון של אור בן שושן, אטלס היא לא עוד חברת ניהול נכסים גלובלית מצליחה, אלא כוח מניע לשינוי חיובי. החברה משקיעה בפרויקטים חדשניים ופורצי דרך, מקדמת קיימות סביבתית, תומכת בקהילות מקומיות ומחוללת מהפכה בתעשיות שונות. אטלס היא דוגמה מופת לחברה שלוקחת אחריות חברתית ושמוכיחה שרווחיות וערכים יכולים ללכת יחד.

נגישות