העלאת מודעות: כך תנהלו קמפיין מחאתי מוצלח ברשת החברתית

קמפיין בפייסבוק

בכדי להעלות מודעות לנושא או אג'נדה, נדרש להקים קמפיין באמצעות הרשתות החברתיות. ההבדל בין קמפיין מוצלח לכושל נובע לרוב מטעויות קטנות אותן ניתן בהחלט למנוע. בכדי שתוכלו לנהל קמפיין מחאתי אשר יצבור תאוצה, אלו חמשת הצעדים בהם מומלץ לנקוט.

מתכננים להרים קמפיין ברשת החברתית? אלו הצעדים הנדרשים

אין ספק כי הרשתות החברתיות שינו את הדרך בה אנו מעבירים מסרים, וזאת בשל היקפי חשיפה אדירה אליהם ניתן להגיע דרך הרשתות. למעשה,  קמפיין בפייסבוק מאפשר חשיפה רחבה למשתמשים רבים ולכן הוא מהווה דרך מצוינת להעלאת תכנים ואגנד'ה בה אתם תומכים, ולהעביר אותה לעשרות אלפי בני אדם – הן בישראל והן בעולם. אולם, בשל התחרות העזה וכן העובדה כי קהל המשתמשים חשוף לעשרות קמפיינים, נדרש לבצע חשיבה מוקדמת ותכנון הנועד להוביל את הקמפיין להצלחה יתרה. כיצד תוכלו לעשות זאת בעצמכם? להלן חמישה דגשים חשובים:

מיקוד

המסר שלכם חייב להיות ממוקד, וקליט. לכן, מומלץ לפנות למשרד המתמחה ברשתות החברתיות לצורך בנייה של קמפיין דיגיטלי ממוקד המותאם למסר אותו תרצו להעביר, ותוך שימת דגש על הגדרת יעדים ברורים, כמו גם התקציב אותו תרצו להשקיע לטובת בנייתה קמפיין והפצה שלו. חשוב להבין כי המסר שלכם הוא זה שיקבע האם מדובר בקמפיין מוצלח, ועל כן באמצעות חברה מקצועית תוכלו לבנות תמהיל מדויק של קהל היעד אליו אתם פונים ובהתאם לכך לבנות את המסר הנכון בעבורו.

מרכוז

כמאמר המשפט "מרבה נכסים מרבה דאגות" כך הדבר נוגע גם לקמפיין שלכם. עדיף להתמקד בדף אחד אותו נקדם, כך שניתן יהיה לשלוט באופן קבוע על התוצאות, הן מבחינת אחוזי החשיפה והן מבחינת אחוז המערבות. הדף שלכם חייב להיות עשיר בתכנים כמו גם במסרים קצרים וקליטים אותם תרצו להעביר, כך שניתן יהיה להיות עם היד על הדופק ולבחון את הביצועים בזמן אמת.

תזמון פוסטים

תזמון של פוסטים הנוגעים למחאה הם חשובים, בשל היכולת שלנו כמנהלי הקמפיין לבחון מתי הגולשים נמצאים ברשתות החברתיות ובהתאם לכך למקד את החשיפה של הקמפיין שלנו. בשל כך, מומלץ להיעזר בכלים כמו הצג נתוני כניסה, כך שתוכלו לבחון מתי הגולשים נכנסים וחשופים ובהתאם לכך לתזמן את הפוסטים בהתאם לנתוני החשיפה.

הזמנת חברים

בכדי לעודד את הקמפיין שלכם מומלץ להזמין חברים, בני משפחה ועמיתים להצטרף לעמוד המחאה. מדובר בדרך מצוינת להתחיל ולהתניע את הקמפיין, וזאת באמצעות שיתוף מצדם. ככל שתצליחו לגבש מספר אוהדים רב יותר, כך מידת המעורבות תעלה ועל כן גם החשיפה.

ביצוע מעקב

מעקב הוא חיוני לצורך בנייה של קמפיין מוצלח, ועל כן שימו דגש על מעקב אחר התוצאות של הקמפיין אחת לתקופה, בהתאם ליעדים אותם הגדרתם מראש.